Omlouvám se za trochu zavádějící titulek. Níže uvedený text se bude týkat nákladní dopravy na ulici Švermova. Snížená rychlost na 40 km/h je zejména z důvodu hluku, který nejvíce produkuje nákladní doprava. Ti co bydlí přímo na Švermově ulici vědí svoje, zbytku obyvatel to bude nejspíše jedno. Předem upozorňuji, že nikdo nic neporušuje. Zajímá mě spíš názor ostatních, zda podobné chování vidíte jako problém a zda má cenu se tím zabývat.
Každý další kamion na Švermově ulici má vliv na bezpečnost a pohodu při pohybu v jejím okolí. Vadí lidem přímo bydlícím u komunikace a nepotěší ani řidiče osobních automobilů. Samozřejmě nelze limitovat firmy z okolí, pro které je Švermova ulice hlavní spojnicí s okolím. Otázkou je, zda by měla Švermova ulice sloužit i pro tranzitní dopravu mezi zónami. Dobrým příkladem je společnost Webasto. Ta sídlí v průmyslové zóně Jih, ale má skladové prostory v průmyslové zóně Sever. Kamiony tak projedou Kubelíkovu, Janův Důl, horní část Františkova, prakticky celým Ostašovem (kolem školy a školky) až do skladu poblíž Bauhausu. Dalo by se říct, že logičtější by byla cesta průtahem, než přes čtyři obytné čtvrti, ale tuto cestu se naučili řidiči během opravy mostu na průtahu, který byl tou dobou často ucpán. Nyní tuto novou cestu využívají kamiony ve špičce i mimo ní. Po dotázání Webasta jsme byli odkázáni na externího přepravce, jelikož Webasto nemá s těmito kamiony „nic“ společného (až na logo firmy na plachtách). Přepravce pouze konstatoval výše uvedené, že zkusí řidičům domluvit, ale že nemůže ovlivnit, jakou cestu si vyberou.
Otázka tedy zní. Mělo by se město snažit podobné chování omezovat a např. pomocí dopravního značení se snažit donutit nákladní dopravu mezi zónami směřovat na průtah? Co si o tom myslíte?
Bydlíme přímo na Švermově ulici dokonce v křižovatce kde se často dělají kolony osobních i nákladních aut čekající na odbočení do Ostašova. Málo kdo si uvědomí kdo zdejší poměry nezná jak moc je hluk a rok co rok větší vytíženost komunikace obtěžující když musíte mít okna do ulice stále zavřená nebo také čekat dlouhé minuty na to ,aby jste mohli vyjet z domova na Švermovu ulici. Jsem přesvědčený že bez další regulace v dopravě nebo nového objezdu se bude situace nadále zhoršovat a tím spíš až bude dostavěné sídliště Zahrada Gallas a také logistické centrum místo bývalé slévárny v Ostašově.
Za mě jednoznačně ANO stojím za to aby se provoz nákladních aut v této lokalitě omezil a nemuseli jsme se v pozicích nejvytíženějších ulic v Liberci z šesté pozice dostat na místa nejvyšší.
Za mě by regulace a snížení dopravy nebo alespoň hluku bylo vítané. V létě kdy má člověk otevřená okna i přes noc je to velmi rušivé,hlavně ráno. Kamiony a nákladní automobily dělají hrozný rámus. Za mě pokud by se tím někdo zabýval,tak určitě bych to podpořila 😔
Dobrý den,
určitě by se mělo město zabývat dopravní situací ve Švermově ulici. Situace je zejména ve špičkách kritická a to zejména v úseku od Uralské dolu k viaduktu. Máte pravdu s příkladem fy Webasto. Určitě jich bude více. Například těžké nákladní vozy fy Kovošrot. Těch je přes den v obou směrech velké množství a navíc díky konstrukci jejich korby jsou velmi hlučné (kov na kov) na nerovném povrchu Švermovky. Dokud se nevyřeší přímé napojení obou průmyslových zón na silnici č.35 tak se to moc nezlepší. Přímé spojení zón přes Karlinky, jak je plánováno, je sen o daleké budoucnosti. Z hlediska snížení hlukové zátěže je řešení rekonstrukce povrchu Švermovky nízkohlučným asfaltem. Stávající stav je umocněn tím, že finální vrstva je položena na původních betonech jejichž hrany ne sebe nelícují a výsledný povrch po letech provozu je hrbolatý. O úpravě mluvil před lety v souvislosti s braunfieldem po slévárně pan Šolc, ale to byly zřejmě jen sliby v rámci připomínek k očekávanému nárůstu dopravy.
Bydlíme ve věžáku u Švermovky už 50 let, takže vidíme , jak se doprava na této komunikaci vyvíjí.
Pokud by řešení povrchu pomohlo a k tomu i omezení kamionů, tak jsem s vámi zajedno.
Nejhorší jsou opravdu auta z Kovošrotu. Ráno nepotřebujete ani budíka.
A až se zvýší osobní doprava z nového sídliště, tak to bude neúnosné.
Dobrý den bydlím asi 50 m od Švermovy ulice ale ten hluk je někdy až udivující hlavně ta nákladní auta která jedou směrem dolů. Myslím že by se s touto situací měl někdo alespoň trochu zabývat.
Rozhodně ne, veřejná komunikace musí být i nadále veřejná a výběr trasy by měl zůstat i nadále dobrovolný.
Bytostně nesnáším podobná omezení, protože se zákonitě stupňují, podobně jako v roce 1934 v Německu.
Svoboda jednoho je krásná věc, ale svoboda jednoho končí, kde začíná svoboda druhého. Prakticky všechny obchvaty se staví proto, aby ulevily dopravně přetíženým městům. Na začátku obchvatu jsou zákazové značky směrem do centra pro kamiony (mimo dopravní obsluhu). Nevidím jediný důvod, proč by měl řidič kamionu obtěžovat obyvatele města, snižovat bezpečnost a ničit vozovky, které na podobné zatížení nebyly nikdy dimenzovány, jen proto, že se mu cesta skrz centrum líbí víc. V Liberci obchvat nemáme, máme průtah. Jedná se o nejkapacitnější komunikaci ve městě a měl by být prioritnější volbou, než cesta skrz obytné čtvrti.