Původní seznam projektů byl aktualizován o vaše návrhy, doplněna byla ke každému projektu priorita. Vysokou prioritu získaly záměry, které významně ovlivňují bezpečnost, jsou časově limitované, nebo mají zásadní přínos pro co největší skupinu obyvatel. Tím rozhodně neříkáme, že nízká priorita je u bezvýznamných projektů, ale byly jsme požádáni ze strany města o rozdělení dle priorit a tak tedy činíme. Pod tabulkou najdete stručný komentář k některým záměrům a návrhy pro participativní rozpočet.
Pořadí | Priorita | Název projektu | Popis projektu | ID |
---|---|---|---|---|
1 | Vysoká | Zvýšení bezpečnosti ulice Švermova | Aktuálně v řešení, nynější návrh projektu počítá s opravou mezi ulicemi Vltavská- Uralská. Projekt bude spolufinancován z peněz od firmy Finapra. Realizace musí být do 5 let od podepsání smlouvy o spolupráci, tedy do 9.7. 2026. | 1 |
2 | Vysoká | Zvýšení kapacity parkovacích míst | Rozšíření kapacity parkovacích míst na sídlišti, dle projektu z roku 2019. | 2 |
3 | Vysoká | Spuštění ostrého úsekového měření nynějšími radary | Současné radary mohou pokutovat. Slabé místo je nyní ve zprocesování výběru pokut. | 3 |
12 | Střední | Propojení pro pěší mezi Františkovem a Růžodolem | Dvě paralelní čtvrti bez jakéhokoli celoročního propojení pro pěší. | 4 |
5 | Střední | Vybudování chodníku podél ulice Uralská a jeho následné prodloužení až po zastávku Husitská | Chodník aktuálně řeší Osadní výbor Jeřáb. | 5 |
15 | Střední | Bezpečné propojení pro chodce a cyklisty mezi Františkovem, Karlinkami a Ostašovem | 6 | |
16 | Střední | Zpřístupnění ZŠ Švermova veřejnosti | Možnost pořádání kroužků pro širokou veřejnost, pobočka knihovny. Od září 2023 má nastoupit nový ředitel/ka. Ti nastaví, jakým směrem se bude škola ubírat. | 7 |
17 | Střední | Zkulturnění lesíka u letiště | Vybudování přístřešku, vybudování několika parkovacích míst pro návštěvníky, vybudování štěrkových/perkových cest, veřejného ohniště apod. | 8 |
11 | Střední | Zlepšení přístupu na letiště z ulice Nová a napojení štěrkové/perkové cesty na již existující směrem k Partyzánské ulici | Konec přeskakování panelů. Jasně definovaná cesta kolem modelářů schůdná za jakéhokoliv počasí. Pohodlné propojení s Globusem a spodní částí Ostašova. | 9 |
4 | Vysoká | Odstranění lampy uprostřed úzkého chodníku na ulici Švermova č.p. 41/12 a její přemístění | Dva úzké chodníky a uprostřed jednoho z nich lampa. | 10 |
6 | Střední | Kultivace kontejnerových stání na vybraných místech | 11 | |
21 | Nízká | Odvodnění pískoviště u hokejbalového hřiště | 12 | |
31 | Nízká | Vybudování „zelené promenády“ Františkovem | Spojení pěších zón před paneláky podél ulice Jáchymovská, případně vybudování nových chodníků za těmito paneláky s využitím ulice Dolenka. Vznik pohodlné a bezpečné cesty pro pěší a cyklisty skrz celé sídliště bez aut. | 13 |
23 | Nízká | Kultivace zastávky Karlinky | 14 | |
22 | Nízká | Odstranění torza trafiky u zastávky Františkov – Škola | Trafika stojí na soukromém pozemku. Snažíme se kontaktovat majitele, zatím bez úspěchu. | 15 |
25 | Nízká | Uzavření ulice Mydlářská, odstranění betonových panelů a vybudování chodníku | 16 | |
24 | Nízká | Propojení parku Domova seniorů s ulicí V Zahradách podél zahrádkářské kolonie | 17 | |
27 | Nízká | Vytvoření míst k setkávání na vybraných místech | Instalace laviček a stolů. | 18 |
14 | Střední | Spojení pro pěší a cyklisty z nově budované komunikace k bývalé slévárně na Novou ulici či ulici podél zahrádkářské kolonie (navázání na bod č.12). | 19 | |
13 | Střední | Snaha o využití bývalého výměníku na křižovatce Mánesova – Jáchymovská | Možnost rozšíření parkovacích míst. Využití budovy výměníku na společenské centrum, kavárnu, sběrný dvůr aj. | 20 |
26 | Nízká | Odstranění torza sloupu pro tramvaje u točky poblíž přechodu na Viaduktu | 21 | |
20 | Nízká | Ochrana pěších průchodů z panelových domů, které často blokují parkující auta | 22 | |
9 | Střední | Umístění zrcadla na křižovatku Švermova – Uralská | Zlepšení výhledových poměrů při odbočování z Uralské do Karlinek | 23 |
28 | Nízká | Vybudování trasy pro pěší přes lesík mezi ulicemi Na Nábřeží – Hanychovská | 24 | |
10 | Střední | Kultivace schodů mezi ulicemi Jáchymovská a Stromovka u posledního věžáku | 25 | |
29 | Nízká | Kultivace veřejné zeleně, osázení veřejných ploch květinami a kěři | 26 | |
30 | Nízká | Informační panely informující o historii Františkova | 27 | |
18 | Střední | Kryté zastávky Františkov sídliště a Viadukt | 28 | |
19 | Nízká | Semafor u Billy | 29 | |
8 | Střední | Osvětlení přechodů | 30 | |
7 | Střední | Dokreslení přechodu před DK Holoubek | 31 |
ID 1 je časově ohraničen příspěvkem investora. Aktuální podoba rekonstrukce byla rozšířena až po pekařství Bláha. Brzy vám návrh představíme.
ID 2 (parkoviště) bude realizován postupně, dle rekonstrukce jednotlivých ulic. V brzké době se má rekonstruovat ulice Nová (spodní část ke garážím DPMLJ) a součástí má být vznik několika parkovacích míst u posledního věžáku.
ID 27 bychom radši než panely, řešili pomocí mapky s průvodcem, tak jak to mají v Janově Dole. Bohužel ve Františkově toho moc původního nezůstalo, takže by se jednalo o benefit pro pár nadšenců.
Projekty vhodné pro participativní rozpočet
Níže jsme vybrali projekty vhodné pro participativní rozpočet. Ty musejí splňovat podmínky zmíněné v předchozím příspěvku a zároveň musí oslovit co nejširší skupinu lidí, kteří jim udělí dostatek hlasů.
- Zvýšení bezpečnosti na křižovatce Švermova x Uralská. Do tohoto projektu by se zahrnuly ID 23 a 31. Benefity by byly pro chodce, řidiče i celý Františkov. Došlo by ke zpomalení dopravy hned v horní části Františkova, chodci by mohli bezpečně přecházet a řidiči by bezpečně odbočovali do Karlinek. Snížilo by se tím riziko další smrtelné nehody v těchto místech.
- Odstranění lampy uprostřed úzkého chodníku na ulici Švermova č.p. 41/12 a její přemístění (ID 10). Na Františkov vedou podél Švermovy ulice dva úzké chodníky. Půlku jednoho z nich tarasí lampa. Prověříme zda, je možné lampu přesunout na městský pozemek, nebo zda by muselo jednat s vlastníkem Libereckých strojíren o využití jejich pozemku (pak by již nešlo podat v rámci participativního rozpočtu).
- Odvodnění pískoviště u hokejbalového hřiště (ID 12). Po silnějších deštích se z pískoviště stává rybník. Nedaleko od pískoviště je strouha, která by k odvodnění šla využít.
- Zlepšení přístupu na letiště z ulice Nová (část ID 9). Jedná se nejpoužívanější přístupovou cestu na letiště. Nemyslíme, že je nutné skákat přes příkopy a panely pro přístup na oblíbenou rekreační plochu.
- Kultivace schodů mezi ulicemi Jáchymovská a Stromovka u posledního věžáku (ID 25). Části schodiště se drolí a cesta do půlky zarůstá zelení. Minimálně údržbu zeleně by si toto místo zasloužilo. Jedná se o jednu z nejpoužívanějších cest k tramvaji ve spodní části sídliště.
Jaké návrhy pro participativní rozpočet jsou pro vás nejpodstatnější?