V pondělí 6. listopadu byl záměr komunikace prezentován na zasedání Výboru pro plánování území a dopravu. Děkujeme vedení města za pozvání veřejnosti a poměrně velký prostor na zodpovězení dotazů. Níže uvádíme několik bodů, které byly na schůzi upřesněny, nebo nejsou v původní prezentaci.
- Komunikace má spadat do silnice 2. třídy, financována má být z dotací a převážně z peněz kraje
- Náklady byly aktualizovány na 563 384 250 Kč bez DPH + hrubým odhadem cca 75 000 000 Kč na výkup pozemků
- Komunikace nesmí vzniknout dříve než se vybudují nová napojení zón sever i jih na průtah (odhadem cca 2030 napojení zón, 2035+ tato SOK)
- Pro posílení dopravní obslužnosti by měly vzniknout dvě nové linky MHD, případně prodlouženy a posíleny ty stávající
- Kapacita nové komunikace je až 10 000 vozidel (osobní + nákladní)
Výbor pro plánování území a dopravu tuto podobu studie schválil s podmínkou zklidnění dopravy v ulicích Švermova, Uralská a Kubelíkova. Předpokladem je vybudování dostatečné kapacity nových napojení zón na průtah a tím směřování veškeré těžké dopravy na průtah. Nová SOK by pak sloužila převážně pro osobní dopravu. Z nově budovaných areálů v okolí Ostašova by SOK sváděla těžkou dopravu skrz zónu sever opět na průtah. Město se nebrání ani následnému omezení těžké dopravy, pokud by cesta po průtahu nebyla dostatečně atraktivní a kamiony by si chtěly zkracovat cestu mezi zónami jako nyní.