Přejdi na obsah

Liberec-Františkov

Informační web místní komise

Menu
  • Aktuality
    • Seznam příspěvků
  • Kalendář akcí
  • Minulost
    • Dům zvaný Krb
    • Františkovský viadukt
    • Kostel sv. Jana z Nepomuku v Janově Dole
    • Les Opičák
    • Liberecký zajatecký tábor
    • Nejstarší dům v Liberci
    • Vila továrníka Brosche
  • Současnost
  • Hra
  • O nás
Menu

Proč? Protože můžeme.

Zveřejněno v 3. 9. 20244. 9. 2024 od Jakub Mišák

Omlouvám se za trochu zavádějící titulek. Níže uvedený text se bude týkat nákladní dopravy na ulici Švermova. Snížená rychlost na 40 km/h je zejména z důvodu hluku, který nejvíce produkuje nákladní doprava. Ti co bydlí přímo na Švermově ulici vědí svoje, zbytku obyvatel to bude nejspíše jedno. Předem upozorňuji, že nikdo nic neporušuje. Zajímá mě spíš názor ostatních, zda podobné chování vidíte jako problém a zda má cenu se tím zabývat.

Každý další kamion na Švermově ulici má vliv na bezpečnost a pohodu při pohybu v jejím okolí. Vadí lidem přímo bydlícím u komunikace a nepotěší ani řidiče osobních automobilů. Samozřejmě nelze limitovat firmy z okolí, pro které je Švermova ulice hlavní spojnicí s okolím. Otázkou je, zda by měla Švermova ulice sloužit i pro tranzitní dopravu mezi zónami. Dobrým příkladem je společnost Webasto. Ta sídlí v průmyslové zóně Jih, ale má skladové prostory v průmyslové zóně Sever. Kamiony tak projedou Kubelíkovu, Janův Důl, horní část Františkova, prakticky celým Ostašovem (kolem školy a školky) až do skladu poblíž Bauhausu. Dalo by se říct, že logičtější by byla cesta průtahem, než přes čtyři obytné čtvrti, ale tuto cestu se naučili řidiči během opravy mostu na průtahu, který byl tou dobou často ucpán. Nyní tuto novou cestu využívají kamiony ve špičce i mimo ní. Po dotázání Webasta jsme byli odkázáni na externího přepravce, jelikož Webasto nemá s těmito kamiony „nic“ společného (až na logo firmy na plachtách). Přepravce pouze konstatoval výše uvedené, že zkusí řidičům domluvit, ale že nemůže ovlivnit, jakou cestu si vyberou.

Otázka tedy zní. Mělo by se město snažit podobné chování omezovat a např. pomocí dopravního značení se snažit donutit nákladní dopravu mezi zónami směřovat na průtah? Co si o tom myslíte?

7 komentářů u „Proč? Protože můžeme.“

  1. Zbyněk napsal:
    4. 9. 2024 (22:38)

    Bydlíme přímo na Švermově ulici dokonce v křižovatce kde se často dělají kolony osobních i nákladních aut čekající na odbočení do Ostašova. Málo kdo si uvědomí kdo zdejší poměry nezná jak moc je hluk a rok co rok větší vytíženost komunikace obtěžující když musíte mít okna do ulice stále zavřená nebo také čekat dlouhé minuty na to ,aby jste mohli vyjet z domova na Švermovu ulici. Jsem přesvědčený že bez další regulace v dopravě nebo nového objezdu se bude situace nadále zhoršovat a tím spíš až bude dostavěné sídliště Zahrada Gallas a také logistické centrum místo bývalé slévárny v Ostašově.
    Za mě jednoznačně ANO stojím za to aby se provoz nákladních aut v této lokalitě omezil a nemuseli jsme se v pozicích nejvytíženějších ulic v Liberci z šesté pozice dostat na místa nejvyšší.

    Odpovědět
  2. Kateřina napsal:
    4. 9. 2024 (20:28)

    Za mě by regulace a snížení dopravy nebo alespoň hluku bylo vítané. V létě kdy má člověk otevřená okna i přes noc je to velmi rušivé,hlavně ráno. Kamiony a nákladní automobily dělají hrozný rámus. Za mě pokud by se tím někdo zabýval,tak určitě bych to podpořila 😔

    Odpovědět
  3. Petr Horecký napsal:
    4. 9. 2024 (20:10)

    Dobrý den,
    určitě by se mělo město zabývat dopravní situací ve Švermově ulici. Situace je zejména ve špičkách kritická a to zejména v úseku od Uralské dolu k viaduktu. Máte pravdu s příkladem fy Webasto. Určitě jich bude více. Například těžké nákladní vozy fy Kovošrot. Těch je přes den v obou směrech velké množství a navíc díky konstrukci jejich korby jsou velmi hlučné (kov na kov) na nerovném povrchu Švermovky. Dokud se nevyřeší přímé napojení obou průmyslových zón na silnici č.35 tak se to moc nezlepší. Přímé spojení zón přes Karlinky, jak je plánováno, je sen o daleké budoucnosti. Z hlediska snížení hlukové zátěže je řešení rekonstrukce povrchu Švermovky nízkohlučným asfaltem. Stávající stav je umocněn tím, že finální vrstva je položena na původních betonech jejichž hrany ne sebe nelícují a výsledný povrch po letech provozu je hrbolatý. O úpravě mluvil před lety v souvislosti s braunfieldem po slévárně pan Šolc, ale to byly zřejmě jen sliby v rámci připomínek k očekávanému nárůstu dopravy.

    Odpovědět
    1. Alena Navrátilová napsal:
      6. 9. 2024 (8:34)

      Bydlíme ve věžáku u Švermovky už 50 let, takže vidíme , jak se doprava na této komunikaci vyvíjí.
      Pokud by řešení povrchu pomohlo a k tomu i omezení kamionů, tak jsem s vámi zajedno.
      Nejhorší jsou opravdu auta z Kovošrotu. Ráno nepotřebujete ani budíka.
      A až se zvýší osobní doprava z nového sídliště, tak to bude neúnosné.

      Odpovědět
  4. Jitka Maděrová napsal:
    4. 9. 2024 (19:10)

    Dobrý den bydlím asi 50 m od Švermovy ulice ale ten hluk je někdy až udivující hlavně ta nákladní auta která jedou směrem dolů. Myslím že by se s touto situací měl někdo alespoň trochu zabývat.

    Odpovědět
  5. Lukáš Kaplan napsal:
    4. 9. 2024 (17:19)

    Rozhodně ne, veřejná komunikace musí být i nadále veřejná a výběr trasy by měl zůstat i nadále dobrovolný.
    Bytostně nesnáším podobná omezení, protože se zákonitě stupňují, podobně jako v roce 1934 v Německu.

    Odpovědět
    1. Jakub Mišák napsal:
      4. 9. 2024 (22:04)

      Svoboda jednoho je krásná věc, ale svoboda jednoho končí, kde začíná svoboda druhého. Prakticky všechny obchvaty se staví proto, aby ulevily dopravně přetíženým městům. Na začátku obchvatu jsou zákazové značky směrem do centra pro kamiony (mimo dopravní obsluhu). Nevidím jediný důvod, proč by měl řidič kamionu obtěžovat obyvatele města, snižovat bezpečnost a ničit vozovky, které na podobné zatížení nebyly nikdy dimenzovány, jen proto, že se mu cesta skrz centrum líbí víc. V Liberci obchvat nemáme, máme průtah. Jedná se o nejkapacitnější komunikaci ve městě a měl by být prioritnější volbou, než cesta skrz obytné čtvrti.

      Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Hledat

Přihlášení k odběru

Nechcete přijít o další příspěvek?

Přihlásit k odběru

Rubriky

  • Akce
  • Doprava
  • Investice
  • Místní komise
  • Ostatní
  • Škola a bazén

Štítky

Bazén beseda Domov seniorů Doprava Dům seniorů Františkov Františkov Hala historie Hlasování hra Hřiště Investice jednání Kubelíkova minulost most místní komise Nepořádek Osadní výbor Ostašov Parkování Participativní rozpočet Pošta Projekt předškoláci Radar Rekonstrukce rozsvícení Slévárna SOK Sousedské setkání Sport Studie sídliště turnaj Ukliďme Česko vánoce vánoční hra vánoční strom Výstavba zš švermova Úklid Škola Švermova šipky

Archiv

  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Srpen 2024
  • Červen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Srpen 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022

Místní komise

Cílem místní komise je zlepšení kvality života v místě, kde žijeme. Ve spoluprácí s městem se snažíme odstraňovat problémy a sami iniciovat nové návrhy.

Zásady ochrany osobních údajů

Členové

Jakub Mišák - předseda
Boris Pleštil - místopředseda
Další členové

Zapojte se

Máte připomínky, návrhy, či se chcete na něco zeptat? Chcete se zapojit či nás podpořit? Kontaktujte nás na liberec-frantiskov@email.cz Další informace a možnost diskuze na Facebooku

© 2025 Liberec-Františkov | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme